۱۳ عامل می تواند شادکامی به همراه داشته باشد
نوشته شده توسط : اندرزگو

۱- خود را به دیگران مقایسه نکنید

مقایسه مالی، فیزیکی و اجتماعی خود با دیگران در واقع در دام انداحتن خود است. کدام یک از شما در مسابقه با یک دوست پولدارتر، برنده می شود؟

به جای مقایسه خود با دیگران، بر زندگی و اهداف خود متمرکز شوید.

۲- رابطه صیمانه و نزدیک را پرورش دهید

افرادی که ۵ و یا تعداد بیشتری دوستان صمیمی دارند، بیشتر مستعد آن هستند که زندگی خود را شادکام تر از افرادی که دوستان نزدیک کمتری دارند، در نظر بگیرند.

۳- رابطه ج ن س ی خوب

رابطه ج ن س ی خوب با فرد مورد علاقه، یکی از منابع بسیار مهم برای شادکامی است. رابطه قلبی بلند مدت، سلامت روان و شادکامی به همراه دارد.

۴- تمرین فیزیکی مداوم

رابطه بسیار قوی بین سلامت جسمانی و شادکامی وجود دارد. افرادی که صدمه یا بیماری طولانی مدت را تجربه می کنند، از نظر هیجانی بسیار لطمه می بینند. ورزش کردن باعث محافظت از سلامتی و شادکامی می شود.

۵- خواب مناسب

خواب خوب، موافه ای ضروری برای سلامتی روانی است. وقتی به درستی استراحت نمی کنید، ذهن و بدن شما بدرستی و در نقطه اوج خود عمل نمی کند، در واقع خستگی باعث کاهش خلق و کج خلقی می شود.

۶- پی گیری اهداف

سعی کنید راه را برای رسیدن به اهداف خود هموار کنید. شادکامی وابسته به اهداف است. بهبود و پیشرفت شخصی شادکامی به همراه دراد.

۷- یک کار خوب و معنادار برای خود پیدا کنید

بسیاری معتقدند، شغل، شغل است. اما کار خوب بیش از یک کار است. کار خوب تفریح است. شاید پیدا کردن یک کار خوب زمان بر باشد، اما کار خوب، به معنای زندگی شما غنا می بخشد.

۸- پیوند با گروه

افرادی که عضو یک گروه مانند گروه های مذهبی هستند، شادی بیشتری را تجربه می کنند. البته لزومی ندارد که گروه حتماً مذهبی باشد؛ گروه کتاب خوانی، دوچرخه سواری، موسیقی، ورزش،… میتواند شادی به همراه داشته باشد.

۹- توقف در گذشته

کسانی که بر گذشته تمرکز می کنند، میزان کمتری از شادی را تجربه می کنند. به جای تمرکز بر گذشته و حتی آینده، بر حال تمرکز کنید. آن هایی که در حال زندگی می کنند، از لحظات لذت بیشتری می برند.

۱۰- محدود کردن انتخاب ها

آن هایی که توانایی محدود کردن انتخاب های خود را دارند، از شادکامی بیشتری خبر می دهند. در واقع استرس، اضطراب و دستپاچه شدن از میزان شادکامی ما می کاهد.

۱۱- میانه روی

افراط و تفریط یکی از صفات لطمه زننده به شادکامی است. بسیار خوب است که بتوانیم در موقعیت های مختلف کنترل خود را درست بگیریم. اجازه ندهید کنترل مسائل زندگی از دستتان خارج شود. اعتیاد و تکانشی بودن از میزان شادکامی ما می کاهد.

۱۲- سپاسگزار بودن

برای چیزهایی که دارید، سپاسگزار باشید. وقتی زمانی برای سپاسگزاری از چیزها و کسانی که داریم، در نظر می گیری، بیشتر قدردان آنها خواهیم بود و بهتر از آنها محافظت خواهیم کرد. وقتی قدر چیزهایی که داریم ر ا می دانیم، کمتر به دیگران رشک می ورزیم.

۱۳- کمک کردن به دیگران

تحقیقات پیاپی نشان داده اند که نوعدوستی، یکی از بهترین راه ها برای بدست آوردن شادکامی است. کمک کردن به صورت پیاپی مانند کمک به افراد فقیر و بی سرپرست، می تواند تاثیر زیادی در زندگی شما داشته باشد.

متاسفانه شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه ما بسیاری از عوامل شادکامی بالا را تحت تاثیر قرار داده است. وضعیت هر جامعه می تواند تاثیر بسزایی در وضعیت کلان روانشناختی یک جامعه بازی کند. تثبیت جامعه، در مسایل اقتصادی اولیه و تشویش و بی نظمی اجتماعی، تاثیرات مخربی بر شادکامی جامعه برجای گذاشته است.




:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: